5e week stage - Reisverslag uit Varde, Denemarken van JochemvanBeek - WaarBenJij.nu 5e week stage - Reisverslag uit Varde, Denemarken van JochemvanBeek - WaarBenJij.nu

5e week stage

11 Oktober 2016 | Denemarken, Varde

deze week stond de hele week in het teken van de suikerbieten dat die gerooid moesten worden.

we hebben eerst het erf opgeruimd waar dat de bieten moesten komen liggen. er stond een grote iglo voor de stierkalveren in gaan na een week die moest aan de kant dat was een hele klus want er zaten geen hijsogen aan. toen zijn we er met de graaftrekker in gereden en hebben hem zo opgetild. na dat alles hadden opgeruimd kun het rooien beginnen. want er moest 7 ha gerooid worden om door de mais heen te snipperen. Rene reed met de rooier en ik met de trekker en kieper. tijdens het kiepen de stenen er uit rapen en ze met de graaftrekker op de grote bult kiepen. dat was wel druk baantje. dit hebben we de hele week zo gedaan tussen het melken door. maar vrijdag zagen we dat we het niet rede om alles er op tijd uit te krijgen voor het hakselen. dus toen is er een kennis komen helpen en een trekker met kieper van de loonwerker. we hebben er veel uitgekregen maar net niet alles.

• 13 Oktober 2016 - 22:20

Ad Van Tuyl:

Hoi Jochem,

Ik zie dat je heel hard werkt en veel beleefd. De nieuwe manier van hakselen zie je hier ook al steeds meer. Je doet wel veel verschillende werkzaamheden en dat is leerzaam. Mooie foto's heb je ook gemaakt.
    Geniet er nog even van en tot ziens in Nederland.

Groeten,
    Ad van Tuyl