3e week stage - Reisverslag uit Varde, Denemarken van JochemvanBeek - WaarBenJij.nu 3e week stage - Reisverslag uit Varde, Denemarken van JochemvanBeek - WaarBenJij.nu

3e week stage

Blijf op de hoogte en volg

28 September 2016 | Denemarken, Varde

Na een gezellige zondag. heb ik maandagochtend de afkalf hokken uitgemest en de kalverenhokken uit gemest.
De afkalf hokken was de vloer erg glad af de mest er uit was. Daarom hebben we er nu 15 cm boxenzand in gereden voor extra grip voor de afkalf koeien. en dat geeft een groot verschil dat de koeien beter afkalven en gelijk gaan staan na de bevalling. 1 koe kon het niet uithouden tot ik klaar was en moest tussen door al in een hok om te bevallen. en een andere koe wilde het ook wel proberen dacht ik want die ging ook kalven kort na dat ik klaar was.

woensdag hebben we op het voerbieten perceel de kopakker los gerooid om dat het mooi weer was. en er een pad door heen gerooid zo dat als de mais gehakseld moet worden we gelijk op de lange lengtes aan het rooien kunnen. deze bieten die we gerooid hebben we over een stortbak van de aardappels laten gaan om de stenen er tussen uit te rapen. want Denemarken is wat dat betreft steenrijk haha!!. het was een proef en het werkt goed!!.
´
donderdag heeft de loonwerker de natuur gebieden gemaaid en gehakselt die was nog steeds de eerste snede van dit jaar om dat de rest van het jaar het er nog niet droog was om te kunnen rijden maar nu op somige plaatsen nog steeds niet.

vrijdag hebben we de bult afgedekt en ik mocht er zand op doen met de graaf laat combi. in de middag ben ik met de hond Noa een rondje langs de mais mercelen gewist om te bekijken of hij al rijp na het melken ben ik naar me oom en tante gewist in Olgod want ik was dit weekend vrij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Varde

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Oktober 2016

6e week stage

11 Oktober 2016

5e week stage

11 Oktober 2016

4e week stage

28 September 2016

3e week stage

21 September 2016

2de week stage

Actief sinds 12 Sept. 2016
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 5585

Voorgaande reizen:

12 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: