4e week stage - Reisverslag uit Varde, Denemarken van JochemvanBeek - WaarBenJij.nu 4e week stage - Reisverslag uit Varde, Denemarken van JochemvanBeek - WaarBenJij.nu

4e week stage

11 Oktober 2016 | Denemarken, Varde

jammer dat ik niet eerder een verslag er op kon zetten maar mij laptop zat vast. maar hij doet het weer.

het blijft mooi weer in Denemarken de planning is de laatste week mais te hakselen. de week er voor de voederbieten te rooien en te sorteren over een stortbak. want er zitten veel stenen tussen de bieten.

dinsdag heb ik de bietenrooier na gekeken en door gemeerd. toen dat klaar was heb ik van de graaf laad combi, de demper er af gehaald want de uitlaat was er afgerot. die hebben we gelast en daarna weer terug gemonteerd. daarna de bieten snijbak gesmeerd en gecontroleerd of alles werkte. daarna mee gemolken.

woensdag hebben we ochtends na het werk een boer in de buurt bezocht. in de middag wilde ze de eerste bolk mais komen hakselen om die te kunnen gaan voeren als de andere mais aan de bult wordt gereden. dit jaar wordt de mais met nieuwe systeem gehakselt SHERLAGE. er is 5,25 ha gehakseld. en het zag er goed uit de korrel helemaal verpulverd.
in de avond hebben we de bult afgedekt.

vrijdag heb ik de hele dag stro gemalen voor in de boxen te strooien. hebt wordt hier zelf gemalen want dan kun je ziet wat er in het stro gaat en niet dat er een vies pak door heen gaat.