2de week stage - Reisverslag uit Varde, Denemarken van JochemvanBeek - WaarBenJij.nu 2de week stage - Reisverslag uit Varde, Denemarken van JochemvanBeek - WaarBenJij.nu

2de week stage

21 September 2016 | Denemarken, Varde

het is prachtig nazomer weer hier in Denemarken. De temperaturen liggen overdag dik boven de 20 graden en een lekker fris windje er bij. daarom hebben we besloten om al het gras te laten maaien. en als de gerst droog is die te kunnen dorsen.

Dinsdag 13/9:
gister is het gras gemaaid. Ik mocht schudden dat was erg mooi want er was een perceel bij wat ongeveer het hoogste was van de omgeving kun je van uit de trekker heel de polder zien ongeveer. we wilde nog wat meer hooi maken voor de kalfjes. Een perceel was niet zwaar bemest en dat droogde zo hard dat er avonds nog wikkelbalen van geperst zijn. de rest van de percelen zijn gehard om te kunnen hakselen. De zelfde avond hebben we de kuil bloot gemaakt om het gras op te kunnen kuilen.

Woensdag:
Om 7 uur stond de haksel ploeg om het gras op te ruimen.
Ik mog een kar op gaan halen bij de loonwerker om de gerst mee te vervoeren. daarna heb de kieper van hier graan dicht gemaakt. om 12 uur was de combine er. ik mocht de gerst naar de ontvanger brengen Danish agro. nadat de gerst er af was wilde we de graskuil onder dekken maar was de onder foli te kort. dus dat moest de andere dag.

Zondag;
na het ochtend werk. heb ik even uitgerust en ben toen naar Rick toe gereden om een dagje er op uit te gaan. het was hier in Denemarken open boerderij dag. dit was onze kans om op verschillende bedrijven te kunnen bekijken. na een rondje te hebben gedaan bij het stage bedrijf van Rick. zijn we naar de andere bedrijven gaan kijken.

• 23 September 2016 - 12:36

Ad Van Tuyl:

Hoi Jochem,

Mooie foto's, maar ondanks het mooie weer toch nog vastgereden?
    Ik heb gebeld met meneer Reinerink en je krijgt de complimenten. TOP
    vergeet niet je urenstaat en je beoordelingsformulier samen in te vullen. Een mooi moment voor jullie om de stage te evalueren.

Groeten,
    Ad van Tuyl